lørdag 27. september 2008

Det blåser på regn....


Dagens bilde må være årets siste squashblomst, det er en hunblomst. Da blir det kanskje 2 nye squash å høste, det er en liten høsteklar i tillegg.
Været har slått om og det blåser på regn, var en liten tur i hagen for å hente hjem blomster til helgen. Rakte løv under frukttrærne, de har nettopp begynt løvfellingen. Klippet noen plommegrener, noen må nok sages ned. Ryddet litt i drivhuset da det kom en regnskur, har tatt hjem undervanningsmatten for vask. Det får være til en oppholdsdag i vaskemaskinene går den ikke. Ryddet litt bedre plass i kompostbingen ved å skyve materialet nedover og i lommer som det alltid blir. Gikk hjem etter en time, det var nok haging.
I og med at det blir regn var det tid for vasking av vinduene mot gaten på utsiden i fullt regntøy! Det er de eneste gangene jeg vasker vinduene utvendig i håp om at regnet skyller vekk og skuler min elendige vask. Var prektig og vasket ørten små ruter i husets ytterdør, det går fort når vaskeremediene er der likevel.
Nå har jeg presset 40 frø av Spansk kjørvel ned i en liten jordbærbakke og satt på verandaen. Satser på at en hekk av Spansk kjørvel kunne være kjekt å ha til våren.

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Lurer på hvordan man vasker undervanningsmatter? Hadde tenkt å kaste mine og kjøpe nye, men hvis de kan vaskes er det mye bedre. Mine er laget av noe slags grå filt. Tar du av den plasten som er oppå (eller hva det er for noe) og vasker den også?

Randines hageblogg sa...

For meg som har tro på grønnsåpe, vasker jeg mattene i en bøtte med varmt grønnsåpevann, skyller og henger på tørk.
Disse undervanningsmattene har ikke plast og er tettere en de med grå filt.