fredag 11. februar 2011

Endelig sol...

Etter uendelig mange dager med gråvær og regn kom solen endelig tilbake i dag. Så jeg tok en liten tur ned i hagen for å se om solen var tilbake på parsellen:


Mesteparten av hagen har fått solen tilbake og selv om det var frost i jorden og en kald trekk fra nord/øst var det 20 varme grader i drivhuset. Jeg tok frem raken og rakte litt blader og nedklipte staudekvister selv om det er alt for tidlig. Klosterklokkene er på vei opp, selv om de nok ikke vil blomstre før i mars. Men nå vet jeg at det stadig blir mer sol i hagen fremover, selv om det er meldt kaldere fremover så går det rette veien. Det gjorde at humøret steg adskillige hakk.

I går var det så grått og regntungt at jeg måtte gå innom den lokale blomsterbutikken og kjøpe med en liten krukke hvite Ornitholalum balansea for å muntre meg opp, det er utrolig vilken virkning en liten krukke med løk gjør...

5 kommentarer:

Marit sa...

Åhh, hvor heldig du er! Tenk å kunne rake i hagen allerede nå. Jeg har måket masse snø i dag... :(

Vivishagerom sa...

Har du ikke snø?? Jammen skal jeg si at det er stor forskjelle her i dette landet. Kjenner at jeg misunner deg skikkelig. Her har vi masse snø og må nok vente ei stund før jeg når igjen deg :-) Kos deg og ha en kjempe fin helg.

Berit sa...

Herlige bilder!
Jeg har også klosterklokkespirer! Men de har ikke utvikla seg stort på de tre ukene sia sist jeg så dem, og nå har de attpå til fått et lite snølag over seg.

Mari sa...

Det var bildet sitt det B) Oooo tenke seg til å kunne rake og pusle i bed alt nå! Gubben kjører lastebil mellom Oslo og Haugesund og han synes det er veldig fint å få drypp av vår når han er over på Vestlandet.
Du får kose deg i kolonihagen din du som kan :)

elle-melle sa...

Det er utolig hva litt sol kan gjøre:)
Her trodde jeg også at våren var i anmarsj, men jeg visste jo at det var tidlig og nesten for godt til å være sant. Men snøklokkene blomstrer inne ved husveggen, så da så. Men hvor lenge var Adam i paradiset? Nå er det FULL vinter igjen, med snøfokk og kuldegrader! lurer på hvordan det er med snøklpkkene nå, jeg har ikke turt å bevege meg utendørs for å sjekke.

Håper at akupunkturen hjelper!