søndag 3. februar 2013

Månedens bilde 1

Februarværet er skiftende med rimfrost, regn og sludd som i dag. Tok en liten tur i kolonihagen for frisk luft:

Ser frem til varmere tider og at jeg kan få satt opp den nye hagegyngen som ble kjøpt i høst, foreløpig blir det bare en tur innom hagen. I et av bedene ligger en sekk med skjellsand som skal ut bedene når vinteren er over.

Jeg har tatt en rekke småturer i nabolaget denne uken og kikket etter vårtegn og det nærmeste jeg kom var Juleroser i knopp:

Og Klosteklokker hvor jeg kunne se knoppene som lyste i hvitt:

Med litt godvilje kan kan en se de nye spirene selv om mobilen tar litt uklare bilder. Våren er sakte på vei på tross av sludd og snø...

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Tenk å kunne se etter vårtegn først i februar :) Jeg må nok smøre meg med litt tålmodighet. Herlig er det nå i allefall!

Ønsker deg en fin søndag videre!

Klem

Marit sa...

Herlige vårtegn hos deg! Juleroser lengter jeg veldig etter å se :) Ha en fortsatt fin søndag!

Mariann sa...

Her har det blåst og sluddet i hele dag. Kjekt når man begynner å se at det spirer. Jeg er imponert over hvor langt julerosen din er kommet.
Ha en fin ny uke!