fredag 6. september 2013

Ringblomst...

Anne Moseplassen slår et slag for Ringblomster i dag og de har vært en favoritt i hagen så lenge jeg har hatt kolonihagen. Ringblomstene vokser i grønnsakbedene og det har blitt flere Ringblomster enn grønnsaker etter hvert. Favorittsorten heter "Black-Centered Orange Prinsess" fra Impecta:

Ringblomstene er som Anne sier lette å dyrke, bare å strø frøene ut om våren og de blomstrer til frosten kommer. Et år hentet jeg hjem Ringblomster til vase 8 desember...

4 kommentarer:

Marit sa...

De er så flotte, og jeg skjønner at den du har bilde av er din favoritt. Nydelig med det mørke senteret!

Ha en fortsatt fin fredag

Mariann sa...

Nydelig ringblomst! Jeg fikk ikke somlet meg til å så ringblomst i år heller. Frø har jeg, regner med at de spirer selv om de er noen år gamle. Så til våren...
God helg!

Bille sa...

Ja de er så flotte, og jeg synes det er aller finest med blanding av flere sorter. Har bare sådd en gang, og tro det eller ei, det ble ingen spiring, hehe.

Forbinder jo ringblomst med deg! Har sikkert litt å gjøre med profilbildet ditt :)

Måtte det bli blomstring i desember igjen!

Jannibele sa...

Så fint at vi er flere som hyller den skjønne ringblomsten! Lekker var din!