lørdag 26. april 2014

Verandaen i April...

Verandasesongen er i full gang i det vakre Aprilværet. Det går en del tid med til å potte opp små spirer, deriblant Grønnkålen som skal til hagen:


Har nettopp kjøpt Jordbærplanter som skal bo i en ampel over sommeren:


I høst satte jeg ned en pakke med Ruteliljeløker og det kom opp totalt 3 blomster:



Årets hvite Margeritt er kjøpt inn og lyser opp på det lille bordet:



Allyssumen har overlevd den milde vinteren vi har hatt og har startet blomstringen:

 
Tomatplantene er snart klar for å komme i krukke og ampel, men jeg venter nok litt til i tilfelle det blir kjøligere som det er meldt neste uke...

7 kommentarer:

krepsemor sa...

Koselig å styre med planter på denne tiden! Jordbær skal jammen jeg også ha i år!
God helg!

fru trollhagen sa...

Det er en herlig tid vi er inne i nå. Jeg skal innvie blomsterkassene våre denne helga og gleder meg til å plante og så :) God helg! :)

Vivishagerom sa...

Ja, nå klør det skikkelig i hagefingrene. Hengende jordbær, det må jeg tenke på :)
Ønsker deg en fortsatt fin helg. Klem

Marit sa...

Jordbær i ampler hørtes deilig ut! Noe å tenke på for meg også :-)

Ha en fin helg

Mariann sa...

Alyssum dufter så deilig! Jeg kjøpte også hvite margeritter i dag.
Ser at det meldes om kjøligere vær uti uken, håper det ikke blir så altfor kaldt om natten.
Ha en fortsatt fin helg!

Bille sa...

Hei! Så fint med Rutelilje i krukke! Satte noen løk i krukker i høst, men kom ikke på den. Kos deg videre med vår på verandaen!

Turid sa...

Deilige tider vi har nå, selv om det faktisk snødde igjen her i dag. Da er drivhuset godt å ha :)