søndag 22. mars 2015

Verandaen i mars...

Mars er og har vært en måned med store skiftninger i været. I går da sole skinte var jeg på verandaen og ryddet litt. Solen fikk de hvite Krokusene i krukke til å åpne seg:


Påskeliljene klarer seg bra i dets skiftende været:


Tidligere i uken kjøpte jeg årets Stemor til verandakassen, i år ble de lilla:



I krukken sammen med Påskeliljene vokser det hvite Stemor og de klarer det kjølige været bra:



Håper påsken kommer med bedre vær så jeg kan sitte på verandaen og potte opp planter. Det er litt av hvert som er klar for opp-potting...

Lenker til Vivis helgegleder

5 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Nydelege bilde.
Det er så herleg no om våren når mangt vakna til live.
Eg har også planta stemorsblomster, dei er kjekke fordi dei toler ei frostnatt eller to.

God søndag.

Marit sa...

Så flotte hvite krokus! Ja, været et skiftende. Her har det snødd i hele dag, men det har i det minste ikke lagt seg på bakken ;)
Fine lilla stemor!

Ha en fin søndag

Vivishagerom sa...

Ja, nå var det vårlig og fint på verandan din. Koselig å pynte opp litt nå etter vinteren.
Jeg lengter etter krokus blomstring her også, de kommer vel etter hvert.
Tusen takk for at du ville være med å dele din helgeglede. Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Klem Vivi

Meta sa...

Våren är kommen till dig med ser jag. Här tog det tvärt slut i helgen med snö,blåst och molnig himmel
Ha en fin och skön vecka
Kram Meta

Bille sa...

så frodig og fint hos deg! Jeg vender snart nesen mot feriehagen, men der er det nok enda mindre frodig enn her i byen. Her har jeg i alle fall noen frøplanter å dulle med. Kos deg på verandaen!