søndag 19. juli 2015

Busker og trær i julihagen...

Mormoren har hatt en travel uke i hagen. Onsdag dro vi til det lokale hagesenteret på jakt etter et Plommetre. Opalplommetreet var så stort at vi måtte ha det ut takluken på bilen. Stolt bar barnebarnet ned treet ned til parsellen og gravde hull i  plenen:


Besøket plantet også ut en mengde nye planter fra verandaen og klippet hagtornhekken.

Buskene mine har begynt å blomstre, først ute var Skjærsminen:


Den rosa Spireaen har også startet blomstringen og humlene suser rundt:


I går regnet det heftig, men i dag er det oppholdvær og fin temperatur...

3 kommentarer:

Rita sa...

Ja, det er en herlig tid. Koselig med besøk av barnebarn. Jeg har også tenkt å skaffe meg et nytt plommetre. Tror jeg får bedre avling om jeg har to. Det treet jeg har skal være selvpollinerende, men det ser ikke ut til å bli mer en 10-15 plommer på det i år. Og nå begynner jeg å bli litt utålmodig for jeg har hatt det i fem år.

Marit sa...

Gratulerer med nytt plommetre! Opal er et flott plommetre med gode plommer :)

Ha en fin søndag!

Unknown sa...

Opal har vi også. Det er ikke så gammelt, og i fjor spiste jeg tre kjempe gode plommer. Håper på mange i år!