lørdag 1. august 2015

Ny måned, nye blomster...

August har kommet med samme vær som i juli, nemlig ustabilt vær. Det skifter hele tiden mellom sol og regn.

I hagen er  det fortsatt blomstring og Ringblomstene har kommet i fullt flor:


Sneglene spiste opp alle Cosmos som jeg hadde sådd og plantet i hagen, så jeg gikk til innkjøp av en krukke med blomstrende Cosmos:


Så kjøpte jeg også en Solhatt i knopp, og ble litt skuffet for jeg trodde den var rosa:


Regner med at sneglene også spiser opp Solhatten til neste år, har prøvd Solhatt før i hagen.

Prøver å holde meg til sneglefrie stauder og Lavendel er en av de som går bra:


Da det er ustabilt vær i dag også tok jeg en tur på det lokale hagesenteret og kjøpte endel nye stauder som skal i hagen. Håper på bedre hagevær neste uke...


2 kommentarer:

Marit sa...

Huff, disse sneglene spiser jo så mye hos deg!
Lavendel lukter så mye, så kanskje det er derfor de ikke liker de? Cosmos er så fine! Ergerlig at de du sådde ble spist opp :(

Ha en fin kveld!

Unknown sa...

Ringblomstene er fine "soler" i bedet. Kjedelig med sneglene!