lørdag 6. februar 2016

Vårtegn 1

Etter en kort vinter med snø, kulinger og regn innimellom har det blitt litt vårlig. Fuglene synger og i går kom en stor flokk stær tilbake fra utlendighet. De badet i sølepyttene og beitet på gressplenen utenfor huset.

Tulipaner er kjøpt inn til helgen for å feire at opp-pussingen av stue og gang er over. Har bodd på kjøkken og soverom i flere uker. Nå venter jeg bare på resten av de bestilte møblene som jeg håper kommer snart:



Julerosene har begynt å blomstre og jeg liker så godt de burgunderrøde som blomstrer i bed i nærmiljøet:

Nå som jeg har fått plass på kjøkkenbenken er jeg klar for å så årets tomatplanter og andre frø som kan sås i februar.

Det er 4 grader og grått vær i dag...

4 kommentarer:

Marit Sønstebø sa...

Koselig med både tulipaner og juleroser :)

Deilig med vårfølelse, og selv her smelter snøen nå.

God helg!

Den lykkelige Hagen sa...

Deilig med vårblomstring. Foreløpig er det bare blomstring innendørs hos oss.

Villrose sa...

Altid like utrolig å høre om slike vårtegn på Vestlandet når telen er dyp Østafjells...

Bille sa...

Gratulerer med ferdig oppussing, det er alltid like stas å kunne flytte inni igjen :) Og vårtegnene står vel i kø på vestlandet nå framover. Jeg gleder meg til en inspeksjon i feriehagen! Ha vært lite snø her i Oslo de siste ukene, og i Botanisk hage kan jeg beundre diverse løkskudd på vei opp. Kjekt å gå å lete etter vårtegn!