søndag 19. februar 2017

Mens jeg venter på vår...

Mens jeg venter på vår går jeg en liten tur i kolonihagen for å se etter vårtegn. Vårtegnene finnes i form av små Snøklokker på vei opp:


I tillegg lar jeg meg friste av planter i butikkene når jeg går og handler. Forrige uke ble en Primula Obconica med hjem:


Ble litt forskrekket da jeg leste på nettet at den var giftig, men siden jeg har verken hester, hunder eller katter går det nok bra når jeg bruker hansker når jeg vanner.

I går ble fristelsen for stor da jeg kom over en av mine favoritturter nemlig Sitronverbena som dufter hekt himmelsk:


Jeg må nok vente enda litt på våren for nå er det meldt kjøligere vær neste uke...

2 kommentarer:

Marit sa...

Vakre snøklokker på vei opp! Herlig å se de alt nå.
Jeg tror de har fått krysset frem sorter av den primulaen som ikke gir så store allergiske reaksjoner. Jeg husker at på slutten av 70 tallet var det flere som ikke kunne gå inn i blomsterbutikken som jeg jobbet i. Så de har uansett blitt mindre giftige enn de var. Neste helg spår yr -14 her, så vinteren er nok ikke over enda... ;)

Ha en fin søndag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er så deilig å se alle snøklokkene som er på vei opp,
ha en fin dag, hilsen Ingeborg