torsdag 25. mai 2017

Verandaen i mai...

I mai er det mye som blomstrer på verandaen, i tillegg er det mange småplanter som venter på å bli flyttet ned i hagen.

Stemorene jeg kjøpte i februar blomstrer som aldri før:


I verandakassen blomstrer årets Stemor:



I verandakassen har jeg gressløk som blomstrer i tillegg til Sitrontimian:



Pelargonen som jeg har klart å ta vare på i flere år, har flyttet ut i ampelen:



Små grønnkålplanter venter på å flytte ned i koloniparsellen:


Nå har jeg fått lus på endel småplanter og lus er noe av det verste jeg vet, så de blir fortløpende flyttet til hagen eller kastet.

I dag er det gråvær og 10 grader, men det blir en liten tur i hagen uansett...


4 kommentarer:

Marit sa...

Så flotte stemor du har! Både de hvite og de mørke er så fine. Ja, nå er det tid for å få plantene ut. Jeg har fortsatt mange i kjelleren som venter på å komme ut :)

Ha en fin dag!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Godt vi har stemorsfiolene tidlig i sesongen, de er noen tøffinger. Mine grønnkål er omtrent så store som dine, første gang for meg med grønnkål. Ha en fin dag!

fruens flora sa...



Hei. Flotte stemor. Ja, nå er det tid for å få plantene ut. Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ser det er litt lus på akeleiene her, men jeg har lært meg til å bare dra dem av, litt grisete, men det går greit egentlig.
Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg