søndag 14. januar 2018

Årets frø er i hus...

Etter flere frøbestillinger på frø i romjulen er alle nå kommet i hus. Gleder meg  over alle mulighetene frøene gir. Det blir alltid mange gjengangere eller favoritter som:

 Ringblomster fra Impecta
Salat fra Thompsom&Morgan

En annen av mine favoritter i verandakassen er Alyssum:


Ny av året blir Løvemunn som jeg har fått med at skal være sneglefri,  og det er en fordel i hagen min. Jeg har bestilt med bare hvite blomster, planlegger en ny verandakasse på den lille hytten i kolonihagen.

Jeg er klar til å så, men venter på at månen blir stigende neste uke, da går Chilifrøene i jorden.

Årets første primula er kjøpt inn og gir løfter om en vår:



Det er litt ubestemmelig vær i Stavanger, grått og rundt 0 grader ser ut til å bli litt snø...


4 kommentarer:

Marit sa...

Ja, nå er det snart tid for å så frø. Hvite blomster er så vakre, og jeg liker også de.
Her snør det i dag, men i morgen kommerdet kanskje regn. Usj!

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...



Hei Randine. Nå er det snart tid for å så. Nå skal vi få masse regn og storm. Ja ja. Fin søndag til deg.
Hanne-Lise.

stallnilsen sa...

Så koselig at du er begynt og så frø.
Her hos meg er det for tidlig, selv om æ ønsker det.

Pleier og vente til slutten av februar, mars, selv det viser seg vært år at det er bittelitt for tidlig, for blomstrene pleier og bli for store i drivhuset før æ kan plante de ut her i nord.

Så i år må æ prøve og vente litt før æ sår :)

Ha en fin kveld.

Lisbeth :O)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, jeg kan anbefale løvemunn, men har aldri sådd. Skal kjøpe minst mulig frø i år, men noen grønnsaker blir det kanskje. Ha en fin dag i Stavanger, her i Haugesund er det i hvert fall vindstille i dag. Hilsen Ingeborg