søndag 12. august 2018

Verandaen i august...

Det blomstrer ennå på verandaen, men frodig er det ikke. Har kjøpt en Lewisia som skal ned i hagen, men foreløpig bor den på verandaen:



For første gang har jeg prøvd Løvemund og sådd fra frø. De burde nok ha vært toppet på et tidlig tidspunkt, for de ble litt strantete:



Det som alltid er en suksess er salaten "Speedy Miks" fra T&M, har stadig et par krukker på gang:




Tomatene på verandaen er ferdige mye tidligere i år, som nok skyldes den flotte varme sommeren.

I dag er det blå himmel, men har regnet i natt og temperaturen er mer normal for årstiden 12 grader...

3 kommentarer:

Marit sa...

Løvemunn hade jeg for mange år siden, og husker at de måtte toppes ja. Lewisia får jeg aldri til. De trives ikke her dessverre. De er feldig fine. 12 grader her også, og kald vind. Litt annet vær nå ja enn det som har vært ;)
Ha en fin søndag!

fruens flora sa...



Hei Randine.
Løvemunn har jeg også. Nå blomstrer den på nytt. Her er det nydelig vær. Strålende sol.
Fin søndag til deg.
Hanne-Lise.

Bille sa...

Jeg ønsket meg lenge en Lewisia, det er fortsatt hyggelig å se disse plantene. Håper din vil trives godt i hagen, men dobbelt moro når den først får pynte på terrassen :)