søndag 24. februar 2019

Venter på våren...

Stadig venter jeg på vår og går på jakt i hagen etter vårtegn. Foreløpig er det Snøklokkene som nå har sprunget helt ut:



Var innom mitt lokale hagemarked på jakt etter Stemor, men jeg er for tidlig. De små Påskeliljen har imidlertid kommet, et par ble med hjem. I hagen ser jeg at krokusen er på vei opp. Skal nok ikke satse på Juleroser i hagen, de liker også sneglene, så de blir et trist syn:



I dag er det 7 grader og tåket, den skal lette ut på dagen. Da kan det være jeg rydder videre på verandaen...

5 kommentarer:

Marit sa...

Så fine vårtegn! Jeg blir grønn av misunnelse av å se de flotte snøklokkene :)
Det er utrolig tidlig vår hos deg.
Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Stemors kjøpte jeg noen av i går.
Vært mye tåke her også men i dag skinner sola.
God søndag.
Hanne-Lise.

fru trollhagen sa...

Dagen startet med tåke og så kom sola. Den varmet godt i dag. Jeg begynte å rydde i hagen i helga. Løk og stauder titter opp. Snøklokker og krokuser har begynt å blomstre. Tulipaner (botaniske) og påskeliljer har fått knopper. Vi går en herlig tid i møte :)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Jeg skal også handle meg noen av de små påskeliljene, de er søte. Og så blir det flere og flere av dem i hagen for hvert år. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

blooming home and garden sa...

Hei, nydelige snøklokker, en fin tid vi har nå.
Takk for hyggelige bilder,

Klem, Ida