søndag 15. september 2019

Høstlig på verandaen...

Det har blitt høstlig på verandaen og det er snart klart for å ta inn pelargonaene for vinteren. I sommer kjøpte jeg en ny Lavendel, klippet den ned da blomstringen var over. Så har den begynt å blomstre på ny:



Inspirert av en hageblogg har jeg sådd bæde Ruccula og Grønnkål, noen planter er flyttet ned i kolonihagen, mens noen er på verandaen:




Årets Lyng er kjøpt inn og valget falt på Erica, som jeg synes har kraftige og fine farger, den henger i en ampel på verandaen:



Chilisesongen har vært bra i år, og når det er flere enn jeg kan spise legges de til tørk:



Vi har et luftig vær i dag, med kraftige regnbyger innimellom. Det han bli en liten tur i hagen for å sjekke at alt står bra til etter uværet i natt...

4 kommentarer:

Marit sa...

Lavendel er nydelige blomster. Erica er veldig fin lyng, og er kraftigere enn vanlig lyng. Flott farge på din.
Ha en fin søndag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ikke mulig å få for mye lavendel, så kjekt at den kommer igjen. Jeg har ikke vært så flink til å klippe mine i tide, tror jeg. Ha en fin søndag hilsen Ingeborg

fruens flora sa...


Hei Randine.
Jeg er også glad i lavendel, også den hvite. Mange planter blomstrer på nytt etter nedklipping.
Må nok snart kjøpe inn litt lyng. Holder på sommerblomstene så lenge jeg kan.
God søndag.
Hanne-Lise.

Jannibele sa...

Lavendel er virkelig vakre og duften himmelsk. Jeg klippet også ned mine og de bydde på runde to. Bare å nyte alle skjønnheter som fortsatt holder stand.
God uke/Jannicke