søndag 20. oktober 2019

Regntid...

Det er regntid med vått alle veier også i hagen. Det blir stoort sett bare en liten tur på verandaen og i nabolager. Høstefarger er det på busker og trær, her er en rødfarget busk:



Ved parkeingsplassen har denne busken kommet med blomster:



Det blir mest innehaging for tiden, og nye planter er alltid å finne i blomsterbutikkene. Denne orkideen "Dendrobium Berry Oda" er ny og selv om jeg ikke får til Orkideer lar jeg meg friste:


Det står at en skal klippe ned alle bladene etter blomstring, så det må jeg kanskje våge meg på.

Det har regnet i natt, så det er sikkert vått i hagen, men en liten søndagstur ned blir det nok...

2 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det er fryktelig med alt dette regnet. Her har det kommet over 100 mm i oktober, så det holder nå.
Så nydelig orkidé! Dendrobium har jeg fått i gave nå nettopp, og de har jeg ingen erfaring med. Klippe av bladene høres spesielt ut, men kanskje en må gjøre det ja. Da er det tydelig at de har en hvileperiode etter blomstring. Jeg må google om stell på de :)

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Det er ille med alt dette regnet. Nå skal det klarne opp så kanskje vi kan få oss en liten tur ut.
Nydelig orkide.
God søndag.
Hanne-Lise.