mandag 11. november 2019

Verandaen i november.

November har kommet med kulde og barfrost. Bladene sitter fortsatt på trærne, bortsett fra på Blodbøken. På verandaen blomstrer fortsatt Lavendelen jeg kjøpte i sommer:



Alyssumen blomstrer også i verandakassen:



Grønnkålen trives godt i selvvanningspotten og nå gjenstår bare å bruke den i matlagingen, så jeg leser oppskrifter for bruk av grønnkål:



Vårens løk på verandaen er kjøpt inn og satt i krukker på verandaen. De gleder meg når vi kommer til vår. Har også høstsådd endel frø som jeg håper spirer når det blir vår.

I dag er det minus 3 grader og meldt sol, så det kan bli en liten tur i hagen og rake løv på stien utenfor parsellen.


PS Innlegget ble skrevet i går og glemt å publisert.

3 kommentarer:

Marit sa...

Ja, da har du virkelig hatt lavendelen lenge. Koselig med så lang blomstring. Her snør det fortsatt, så nå er det stor forskjell på øst og vest :)

Ha en fin dag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Det var lang blomstring på lavendel.
Jeg legger grønnkål i fryseren. Lager mye smoothie. Grønnkål, appelsinjuice og banan. Kjører det litt i hurtigmikser. Sunt og veldig godt.
God mandag.
Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Flott lavendel, jeg har også en som hadde blomster helt til frosten kom, men ikke så mye som din. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg