søndag 2. august 2020

Verandaen i august...

Verandaen  i august er preget av dyrking av salat og andre spiselige vekster. Salaten gror og vokser og blir spist fortløpende:



Reddikene er allerede spist opp, og nye er sådd:



Mangold har jeg prøvd å dyrke for første gang og må nok google for å finne ut hva jeg kan bruke den til:



Det er også litt som blomstrer i verandakassen, allyssumen har startet sin andre blomstring:



En ny plante ble innkjøpt til den ene ampelen, en Petunia hybrid, Petunia har jeg aldri prøvd før:



Jeg trodde at verandaen var sneglefri, men med alt regnet vi har hatt denne uken, har jeg kastet ut 6 små snegler. Hvordan de har kommet dit vet jeg ikke.

I går var det sol og varmt, i dag er det gråvær igjen. Det er meldt varmt vær i slutten av neste uke, så da blir det hagevær...

Blogger har gjort endringer i billedstørrelsen, det må jeg kanskje finne ut av slik at de ikke blir så store.

6 kommentarer:

Marit sa...

Så mye fint du dyrker på din veranda! Salat kan jo brukes hele tiden, og de vokser jo så fort. Mangold kjenner jeg ikke til.

Ja, blogger har endret på mye i det siste. Du har gjøre om på billedstørrelsen selv. Trykk på der hvor det står utforming øverst på hovedsiden ved siden av nytt innlegg. Da kommer du til en ny side og der kan du bare gå inn på ditt siste innlegg. Ved bildene står det + og - tegn. Trykk på minustegnet og bildet vil da bli mindre. Lykke til!

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Jeg som ikke er så inne i dataverden strever også litt med dette nye. Det går seg vel til etterhvert.
Petunia har jeg mye av. Knip av visne blomster og godt med gjødsel og de gir veldig flor.
God ny uke.
Hanne-Lise.

HageSus i Turids hage sa...

Hei Randine.
Utrolig at du får til å dyrke så mye på verandaen.
Men hvordan du får besøk av sniler forstår jeg ikke, men de klatrer nok opp rette veggen...
Ja det er ikke bare blogger som endrer utseende, går igjen på mail, FB osv. Blir litt sliten av alle disse "oppdateringene", men på bloggen hadde jeg et valg om å beholde det gamle utseende og gjorde jeg det :)
ha fortsatt fin uke.
Hilsen fra Turid

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Det er så vakkert med Mangold, jeg har ikke hatt på noen år, men syns også det var vanskelig å bruke den. I sommer fikk jeg tips om å bruke den i lapper, men det har jeg ikke prøvd. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

Himawan Sant sa...

Jeg er også glad i petunias og moren min plantet dem i hagen vår, den blomstrer bare ikke så mye. Jeg vil prøve å skaffe god gjødsel slik at blomstene blomstrer.
God helg.
Hilsen fra Indonesia.

HWIT BLOGG sa...

Härlig sådd på din veranda! Åh lite regn skulle vi behöva här på ön...
Ja nya blogger krånglade till det (innan man lär sig den) jag kör på med den gamla ett tag till :)
Kram Titti