søndag 17. januar 2021

Kald januar...

 Så langt har det vært en kald januar, vi har ca. 2 cm snø. Det er kjekt for barna som kan bruke akebrett selv med lite snø. Jeg kan faktisk ikke huske sist vi hadde vintervær i Stavanger. Bilden som ikke er vinterskodd har blitt stående, men heldigvis har jeg dagligvarebutikk i nærområdet og det er bra:




Det eneste jeg gjør av hageting er bestille frø, har også sådd 3 chilifrø i potter, de står i kjøkkemvinduet:



 

Etter Brexit er det ikke lenger å bestille frø fra Storbritania og jeg kommer til å savne frø til favorittsalaten min. Det er også blitt toll og mons på alle frø som bestiller frø fra utlandet.  Jeg har derfor foreløpig bestilt frø fra norske frøfirma. Garn til mine strikketøy har jeg lenge bestilt fra Danmark, så det kan det også bli en endring på.


Den første primulaen er kjøpt inn, de minner alltid om at det blir vær på ett eller annet tidspunkt:


 

Det har blitt litt mildere - 1 grad og det snør lett og blåser...

3 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det er ikke ofte det er snø på dine kanter. Det lyser jo opp, og det er morsomt for barna.
Her er det 20 cm nå. Ja, jeg fikk også beskjed om at nå sendte det ene frøfirma ikke frø hit pga. Brexit. Garden Living og Zimtrade her i Norge har jo masse frø, så jeg håper du finner noe salatfrø der.
Jeg har utsatt å kjøpe primula, for jeg har fortsatt amaryllis som snart blomstrer.

Ha en fin søndag!

Fagertunhagen sa...

Så fint at dere har vintervær :)
Artig for ungene å kjøre med akebrett!
Her er det mengder med snø, men det gir også god beskyttelse mot kulden som også er hard. Koselig med primula på bordet og de første frøene i potter.
Må få kjøpt meg primula jeg også.
Det gir meg skikkelig vårstemning!

Ha en fin søndag hilsen Gerd Ellen

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, i år har vi fått vinter på vestlandet også, men kunne klart meg uten de islagte veiene. Godt du ikke er ute og kjører. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg