søndag 25. juli 2021

Feriegjester i hagen...

 Jeg har hatt feriegjester i hagen, det store barnet , det nå store barnebarnet og hunden Willih. De har bodd flere dager i kolonihytten uten strøm, innlagt vann og ingen internett.  De har gjort en stor innsats med å sage ned tre høye trær, det er ikke lov å ha trær i hagen som er over 3 meter og slå gresset:


De fleste liker ikke Fredløs som brer seg ut i alle retninger, men jeg har bevist satt ned Fredløs som jeg håper fortrenger Svallerkål. Det har jeg god erfaring med fra den første parsellen jeg hadde, de fortrengte skvallerkålen:


Det er storhetstid for Præriemjødurten, den klippes ned hver høst og vokser 2 meter på en sesong:


Kjempekragen har også startet blomstringen:



Det var et fint vær da besøket var her med passende temperatur til å jobbe og de liker å ha prosjekter i hagen når de er her.

I dag er det allerede 16 grader og skulle komme opp i 27 grader, så det blir en tidlig tur i hagen i dag...

4 kommentarer:

Marit sa...

Så hyggelig med feriegjester. Tenk at fredløs kan utkonkurrere skvallerkål! Det visste jeg ikke. Mjødurt er så vakker på sensommeren.

Ha en fin dag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Det er godt å få klippet litt. Det blir lysere og mer luftig. Har e venninne som har en parsell i kolonihage her så det er regler en må følge. Heldigvis har jeg ikke skvalderkål i hagen.
God søndag.
Hanne-Lise.

Villrose sa...

Så kjekt med hjelp! At fredløsen kan utkonkurrere skvallerkålen kan jeg tro på. De har noen gigantiske røtter og livskrsaft. Her holder de på å ta over naturen flere steder. Mjødurt er fin.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så kjekt å ha nevenyttig besøk. Spennende å se om fredløsen din klarer å tukte skvallerkålen. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg