søndag 26. september 2021

Verandaen i september...

 Verandaen i september begynner å bli høstlig. Chiliene som blir røde blir klippet av og tørkes, det er blitt god avling synes jeg:


 Salaten trives selv om det er høst, men vokser ikke så mye lenger:


 

 En høstlyng  er kjøpt inn og får bli værende så lenge den blomstrer:



Jeg lar meg alltid friste når jeg ser planter som jeg liker, hos Mester Grønn falt jeg for en  Hengebergknapp "Sedum Sieboldi" :


Til våren må jeg rydde hele verandaen og verandakassen, for da skal vi ha nye kasser og verandaene pusses opp har vi fått melding om. Det blir litt av en jobb, siden jeg har minidrivhus, 2 blåbærbusker og 2 hyller i tillegg til en veranda kasse full av Sitrontimian og Gressløk + en mengde planter...


3 kommentarer:

Marit sa...

Så flott chili du har dyrket! Ja, nå er det tid for å høste inn det som er modent.
Lyng er så fine nå, og flott sedum du har kjøpt.

Ha en fin dag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Fin chili. Ja det høres ut som det blir litt av en jobb, men så blir det sikkert fint. Ha en flott dag, hilsen Ingeborg

Rajani Rehana sa...

Please read my post