søndag 16. oktober 2022

Høst på verandaen...

Det er høst på verandaen.  Tomatplantene har blitt kastet og en dag det ikke regne skal jeg sette ned vår løkene i den store krukken som tomatene står i om sommeren. Jeg har kjøpt tulipanblanding i hvit og mørk rosa og narsisser. 

Blåbærbuskene har fått høstfargen på:




Høstbergknappen som jeg kjøpte i fjor, ble rød i sommeren uten at jeg vet hvorfor, kanskje den fikk for mye sol?:




Liker godt å ha gressløk i verandakassen, som spises når det passer sånn:


 


I et anfall av optimisme (som jeg kan få av og til), sådde jeg brokkoli, spinat og ruccola i verandakassen. Bladene på brokkolien kom bra opp men ikke blomster som jeg spiser, skal prøve igjen til våren. Men Ruccolaen kommer fint opp og blir spist i salater.



I morges har det vært lyn og torden, jeg synes det er spennende vær og teller om det kommer eller flytter seg vekk. Ellers er det ikke hagevær for tiden og jeg liker ikke en kald og våt hage. Vårløken har ikke kommet ned i krukken i hagen, det får være til det blir oppholdsvær.

Venter på maler som skal pusse opp mine to soverom og har stuen full av ting og tang fra soverommene Så hagingen får vente... 

4 kommentarer:

Marit sa...

Ja, da har du nok å gjøre utenom hagen. Det var meldt om tordenvær her i går, men det ble ikke noe av. Din høstbergknapp har fått en spennende farge. Den har jeg ikke sett før.

Ha en fin søndag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Gressløk må jeg også ha, hvis jeg ikke klarer å bruke opp den ferske klipper jeg den opp og fryser så har jeg gjennom vinteren. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

fruens flora sa...


Hei Randine.
Tordenvær kan en ha for meg. Jeg blir engstelig og redd. Det er mye regn her for tiden så det er bare å kose seg inne. Fin farge på høstbergknappen din.
Ha det godt.
Hanne-Lise.

UMJ BERKEMAJUAN sa...

This is a very good post! Just keep updating much useful information