søndag 12. september 2010

Regntung helg...


Etter en uke med flott høstvær, kom regnet i går. Dermed ble det endel nødvendig innearbeid, blant annet å flytte bøker ut av bokhyller for maling av vegger. Jeg valgte å ta det som en form for styrketrening, med bøker i ene hånden og swiffer i den andre. Ubegripelig hva det er av støv i bokhyllene, men greit å får det også vekk. Finner stadig favorittbøker som det er lenge siden jeg har lest og stabelen med bøker til lesing øker. Ellers blir alle bøkene stablet opp på ekstra soverom.

I dag har det vært litt opphold og det ble en tur i hagen for plukking av hageblåbær, de modnes stadig og det er mye umodne igjen. Bladene er begynt å få høstfarge og det er tidlig, kanskje fordi det har vært så tørt lenge.

Dagens bilde er av Dueurten som blomstrer, den liker jeg for den står så flott oppreist uansett vær og vind. Opprinnelig fant jeg den på hagens felleskompost og nå dekker den hele forsiden på hytten. Fargen på bildet er litt blasst, det var nok et solgløtt da bildet ble tatt.
Eplene har begynt å falle ned fra trærne og det er mye skabb og råte i år, derfor havner nedfallsfrukten i komposten. Så jeg raket opp de eplene som lå på bakken, det  er en grei syssel når været er ustabilt.
Gresset har blitt klippet to ganger denne uken, fordi temperaturen har vært så fin og at det var meldt regn i går. Så parsellen ser rimelig ryddig ut og det er bra....

Ingen kommentarer: