torsdag 6. januar 2011

Årets første frøsådd...

Så var årets frøsådd i gang, som alltid har jeg planer om å ikke så så mye, men det gjenstår å se. Først ut ble frøene fra Plant World Seeds :


Kjekt med gamle snaps og likørglass å legge frøene i vann med. I krukkene bak er de frøsådde chiliene, som ble sådd med mine gamle frø.

Disse er kommet i jorden i dag;
Clematis Potanini
Thalictrum "Blizzard"
Geranium "Snow Drift"
Geranium "Snowflakes"
Geranium Macrorrhizum "Snow Sprit"
Geranium Robertianum "Celtic White"
Geranium Pyrenaicum "Summer Snow"

Mens jeg først var i gang med søling av jord på¨kjøkkenbenken ble det også sådd en krukke med salat, den får plass i kjøkkenvinduet i motsetning til staudene som er satt på verandaen til stratifisering eller å vokse opp under alle vær og føreforhold som jeg kaller det.

Skiftende vær og føreforhold er det også i Stavanger, etter 2 dager med regn og glatte veier har det nå blitt kaldere og har begynt å snø...

Min nye PC kom tirsdag ettermiddag og med 1/2 glass rødvin kom den opp som en "kule", litt nye ting å sette seg inn i - men det tar jeg litt etter hvert...

5 kommentarer:

Berit sa...

Grattis med første frøsådd og ny PC!

Marit sa...

Da er du godt i gang i det nye året! Gratulerer med ny pc. Ja, det er endel nytt å sette seg inn i, men det går helt greit etter noen dager.

Aina sa...

Ja da ser jeg at det på tide å komme igang med såing. Jeg har allerede kjøpt chili som jeg skal prøve på for første gang.
Gratulerer med ny pc! Hvem ønsker ikke det.
Ha en fin helg!

Mariann sa...

Greit med det som kan settes ut og spire når våren kommer.
Gratulerer med den nye PCen. Godt når alt fungerer uten for mye styr.

elle-melle sa...

Gratulerer med ny PC!
Tenk at du allerede er i gang!
Jeg har bestemt meg for å ikke så noe særlig i år, men noen grønnsaker skal det bli. Jeg har lovet mitt barnebarn i nabohuset gulrøtter.