søndag 15. september 2013

Fin septembersøndag...

Endelig en dag med oppholdsvær og turen gikk til kolonihagen. Plukket de siste blåbærene og det minker på årets tomater. At høsten nærmer seg viste seg ved at Astersen har startet blomstringen:

Stadig nye blomster på Sjokoladecosmosen som jeg må innrømme at jeg ikke har luktet på:

Tidligere i uken var jeg på det lokale hagesenteret og kjøpte løk. til krukker på verandaen ble det Hvite Crocus "Jeanne D Arc" og Hvite Chionodoxa "Lucillae gigantea og til kolonihagen:
Allium ostrowskinum .

Det er meldt hagevær i morgen også og gresset vokser stadig så da er det nok tid for klipping..

2 kommentarer:

Marit sa...

Du må nok lukte litt på din sjokoladecosmos! :)

heldige deg som har hagevær, det er det ikke her. Gresset skulle vært klippet her også, men det blir lenge til tror jeg.

Ha en fin søndag!

Bille sa...

Hva - høsten nærmer seg? Og jeg som har vært i høstmodus i flere uker allerede, men så er det heller ikke så mye igjen her på Skyggebalkongen. Kos deg med innspurten i kolonihagen, det er så flott når du har noe som blomstrer først nå og forlenger sesongen :)