tirsdag 1. september 2015

Rosa blomster i hagen...

På ettersommeren er det mange rosa blomster i koloniparsellen. Storkenebbene har blomstret hele sommeren:


Kattehalene har også blomstret lenge:



Årets nykommer er Solhatten, den regner jeg med blir spist av sneglene til neste år:


Alliumen kom sent igang denne kalde sommeren, men det var mange blomster:


Den siste av de rosa blomstene er Astilbe, de har også blomstret lenge:



I dag regner det godt i Stavanger, et skikkelig innevær...

4 kommentarer:

Marit sa...

Så fine rosa blomster du har! Strandkattehale blomstrer her også nå, og har gjort det en stund. Fine storknebb du viser. De har jeg nesten ingen av.
Det regner her også, og det er meldt et fryktelig vær de neste 48 timene.

Ha en fin tirsdag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Godt at strandkattehalene liker vann i hvert fall. De er kjempefine. Har jeg også, er ute og ser på dem hver dag. I går var jeg forresten og hørte på Helen Fredholm hos Karmøy hagelag, veldig inspirerende. Hørte hun skulle holde et kurs sammen med Klare Pil nedover hos dere senere i høst.
Hilsen Ingeborg

Jannibele sa...

Jeg blir mer og mer glad i rosa. Her var det mange fine. Strandkattehalen blomstrer så fint hos meg også. Ja, de siste dagene har himmelens sluser stått på vidt gap her øst også. Ha en god kveld.
Jannicke

Rita sa...

Så herlig at det også blomster frodig nå på slutten av sommeren. Kos deg mens det fortsatt er vær til det.