søndag 23. april 2017

Verandaen i april...

Det er kjølig vær i Stavanger som i resten av landet, men på verandaen blomstrer Stemor uansett. De har blomstret i ett siden februar:



Tusenfryden klarer seg også bra i kulden:



I et optimistisk øyeblikk sådde jeg salatblanding og den vokser om enn sakte:


Når det blir litt varmere er det tid for å potte opp endel småplanter som skal til kolonihagen, her er hagepoppelrose:


I dag går turen til plantasjen for å kjøpe ny hagestol til verandaen, det er for kaldt til å jobbe i hagen med bare 2 grader. Det er meldt fint vær neste uke med litt bedre temperatur...

4 kommentarer:

Marit sa...

Ja, dette kjølige været innbyr ikke til å være ute. Flotte stemor og tysenfryd hos deg likevel. Mine stemor står i drivhuset, for det har vært så kaldt om natten her at de har det bedre der. Fåpe håpe at varmen også kommer til deg. Det må da snart bli bedre!

Ha en fin søndag!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Ja, det er altfor kaldt, men vi lever i håpet om bedre tider. Så deilig med salat. Hagepoppelrosene blir veldig blomsterrike, jeg lurer på om jeg skal så de hvite i år. Og stemorene er nydelige. Fint at du kan ha Tusenfryd i kulda. Ha en fin dag!

fruens flora sa...



Hei. Ute er det kaldt, men det må snart bli varmere. Kan ikke holde på sånn. Fine bilder. Ønsker deg en fin dag.
Hilsen Hanne-Lise.

Turid sa...

Fint på verandaen din da, tross kaldt vårvær. Her veksler det mellom sol, snøbyger og kraftige vindkast. Lite å få gjort med det, men jeg krysser fingrene for varmere vær, snøen er ikke borte enda her. God hagehelg til deg.