onsdag 2. august 2017

Augustvær...

August har kommet med typisk augustvær, lyn og torden og kraftige regnbyger. Ikke noe vær å være i hagen og jobbe.

Omsider har jeg funnet ut hva buskene i hagen er for noe. Jeg ser av og til Alan Titchmarsh program som går i reprise og der dukket planten eller busken opp. Den ble oversatt til Mjødurt på norsk og da var det bare å surfe i vei. Den heter Filipendula ruba Venusta på latin og her er noen bilder fra hagen min:





Jeg har 3 slike store busker og de blir klippet ned når de er avblomstret, de tar ganske stor plass i hagen...

5 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Riktig lekre Mjødurt er de med en flott farge! Jeg koser meg også med engelske hageprogram. Ha en riktig fin uke!

Marit sa...

Mjødurt er så fine på sensommeren. De var skikkelig store! Engelske hageprogram er gull verdt.

Ha en fin dag.

fruens flora sa...



Hei.Randine. Mjødurt er fine, og dine riktig store. Koser meg også med engelske hageprogram. Fin dag til deg.
Hilsen Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Jeg har også mjødurt, har bare hatt den et par år og den er ikke så fin som din, håper den blir det etter hvert.
Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

UplayOnline sa...

De var skikkelig store! Engelske hageprogram er gull verdt.


เย็ดสาว