søndag 27. mai 2018

Syrinblomstring i Mai...

Syrinen blomstrer allerede i mai og vi har et flott varmt vær. Det begynner å bli litt tørt og har omtrent ikke regnet i mai:



Med en tørr kald vinter og innsats i hele kolonihagen med Nemaslug i fjor sommer har Hostaen ikke blitt spist opp av snegler:



Storkonvallen jeg kjøpte i fjor sommer blomstrer og trives i skyggen:



Det har vært god blomstring på mine to epletrær, dette er Aromaeplene som er en favoritt:


Det er satt ut tre bikuber i hagen og jeg håper at bestøvningen har vært bra.

Det er allerede 17 grader og meldt 28 i dag, så turen går til hagen for å vanne verandakassen og krukkene...

4 kommentarer:

Marit sa...

Så flott blomstring! Hyggelig med bikuber i nærheten. Det er det her også. Jeg kjøpte nettopp honning av en mann som har mange bikuber.
Det er vel uvanlig på dine kanter å ikke få regn?
Her har det ikke kommet nedbør av betydning siden det snødde. Det begynner å bli lenge siden.
Ha en fin søndag!

Villrose sa...

Nydelig blomstring, og sikkert herlig duft!
Ja, tørken er godt for noe - nemlig at seneglene ikke trives.
God søndag!

fruens flora sa...



Hei Randine.
Vi har også aromatre, men ikke fått noe blomstring enda. Ja, det er tørt. Nå trenger vi litt regn. God uke.
Hanne-Lise.

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så flott at innsatsen med Nemaslug gir resultater! Og bier i nærheten er et godt bidrag, og jeg håper du får mange epler. Ha en fin dag!