søndag 9. desember 2018

Førjulstid...

Det er førjulstid, men her blir det ikke pyntet mye. Jeg mangler et pyntegen og tar det enkelt, men adventsstake har jeg satt på plass:



Utenfor leiligheten går det for seg på dagtid, det skiftes rør i hele huset og jeg har en 3 meter dyp grøft utenfor vinduet. Her er et bilde fra kjøkkenvinduet:



Det ser heldigvis ut til at rosen utenfor vinduet ikke er flyttet, i motsetning til mange trær og busker.  Bildet er fra slutten av november, før den gikk i vinterdvale:



Det blir en liten tur i kolonihagen i dag, vi har fått melding om innbrudd i en hytte, men jeg regner ikke med at det er min lille hytte.

Vi har ikke snø, men det er meldt kjøligere neste uke, så langt har det vært en våt desember...

4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei
Huff, så trasig med innbrudd. Håper det ikke er hos deg.
Her har vi endelig fått snø, og jeg synes det ble så lysere og finere ute med en gang.

Nyt førjulstiden og kos deg.

Vivi

Marit sa...

Godt å lese at det er flere som mangler pyntegen. Får håpe de er ferdige til jul med rørarbeidet.

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...



Hei Randine.
Det er mye styr men godt å få skiftet rørene. Her er det ikke noe i veien med pyntegenet. Selv om jeg har moderert meg de siste årene. Håper at det ikke er hos dere det har vært innbrudd.
God søndag.
Hanne-Lise.

Rost och rädisor sa...

Bonus att ha rosor långt in i november! Hoppas det gick bra i kolonien och att din stuga var intakt.
Ha det så gott
/Anette