søndag 3. mars 2019

Første vårmåned...

Mars er første vårmåned og på verandaen blomstrer Påskeliljene:


I år har jeg kjøpt en blomstrende løkplante som jeg ikke finner navn på, den heter Ornithogalum balansae på latin:



Har også kjøpt en Scilla Tubergenia som jeg trodde var rosa men den har litt lysblå og hvitt i seg:



Liker godt å ha blomstrende løk på verandaen om våren, venter på hvit krokus og perleblomster som jeg satte ned i høst.

I dag er det grått med 5 grader, så det blir ingen tur i kolonihagen i dag, men i går var jeg nede og kikket etter vårtegn...

2 kommentarer:

Marit sa...

Det ser hyggelig ut med løkblomstring på verandaen. Dere på Vestlandet er heldige som får vår så tidlig.
Ha en fin søndag!

fruens flora sa...



Hei Randine.
Det er de første blomstene om våren vi setter mest pris på.
Her er det også grått med litt regn.
God søndag.
Hanne-Lise.