søndag 8. mars 2020

Liten tur i hagen...

I går ble det en liten tur i hagen, det var første dag på lenge det var oppholdsvær. Det er ikke folk i kolonihagen så tidlig i sesongen. Krokusene har kommet opp men de venter på sol og varmere vær:


I det store staudebedet så jeg til min overraskelse at en Julerose blomstret. Den har jeg aldri sett før og det er ikke jeg som har satt den der:



Her er et nærbilde, de er ikke lette å fotografere:



Fortsatt blomstrer Vårlyngen i steinbedet, det har den gjort hele vinteren:



Etter turen i kolonihagen dro jeg til det lokale hagesenteret for å se om de hadde Stemor og det hadde de. Det ble med hjem to pakker med 10 planter i hver. De skal i verandakassen når været blir litt bedre. Liker godt å kjøpe tidlig for da er utvalget best.

I dag er vi tilbake til "normalværet" med kuling og regn...

2 kommentarer:

Marit sa...

Så morsomt med julerosen, og den var jo veldig fin.
De kan spre seg med frø, for den må jo komme fra et sted :)

Her blåser det og regner her også. Flott innevær :)

Ha en fin dag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Jeg har også en julerose som jeg ikke har plantet der. Sprer seg nok med frø som Marit sier.
Her er det også normalvær idag. Bare å holde seg inne.
God søndag.
Hanne-Lise.