søndag 24. mai 2020

Hagen i mai...

Hagen i mai er preget av epleblomstringen, først ut var et tre med røde epler (som jeg ikke vet hva heter) og nå er Aromaepletreet klar for blomstring. Det har vært litt mye vind i det siste så jeg frykter litt for polineringen:



Av alle ting en kan kjøpe i disse koronatider er jordbærplanter som heter Corona men det er de beste jordbærene. Plantene er plantet i en ampel slik at ikke sneglene finner dem og litt under tak så ikke fuglene spiser dem:



Siden jeg har fått med meg at det er vepseår i år og at vepsedronningen er på jakt etter et bol. Det er nok endel steder ved den lille hytten som kunne friste. Jeg har allerede satt ut vepsefellen som er fylt med gjær, sukker og vann. Fellen er også effektiv mot snegler, men foreløpig står den på et bod under halvtak:



I dag er det regn og vind med 8 grader ute. Værmeldingen er bra for neste uke...

6 kommentarer:

Marit sa...

Flotte epleblomster hos deg! Jeg har i dag vært på årets første sneglejakt etter regnet, og det var ikke oppløftende.
Vepsefeller er nok smart å ha.

Ha en fin søndag!

Mia sa...

Etter en varm uke i april føles mai enda kjøligere men det endrer seg forhåpentligvis etter hvert. godt at frukttre blomstringen går bra, jeg var redd den skulle fryse når snøen plutslig la seg en morgen. Lur grei det der, jeg har ikke tenkt på at jeg kan ta getinger og, snegle feller har jeg gitt opp, bruker den klassiske giljotinen i stedet..

fruens flora sa...



Hei Randine.
Jeg kan ikke se noen blomster på aromatreet i år. Har vært alt for kaldt her tror jeg.
Må nok til med vepsefeller her også etter hvert.
Blir varmere her også til uka.
God søndag.
Hanne-Lise.

blooming home and garden sa...

Nydelige epleblomster!

Klem, Ida

Villrose sa...

Epleblomster er nydelige! Interessant vepsefelle. Håper på enn fin uke!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Nydelig med epleblomstring. Her blomstrer også aromatreet, flott blomstring i år, ha en fin dag, hilsen Ingeborg