søndag 21. juni 2020

Verandaen i Juni...

Det er frodig på verandaen i juni, det dyrkes salat, redikker og gulrøtter. Tidlig sådde jeg  18 Allyssumplanter og nå er de første satt ut i verandakassen:


Hele verandakassen skal fylles etterhvert, allyssum er en favorittplante etter at Stemorene er avblomstret. Når Allyssumene er avblomstret klipper jeg de ned, så kommer de med ny blomstring som varer til frosten kommer om høsten.


En annen favoritt i verandakassen er Sitrontimianen som er så flott når den blomstrer og den er oftest vintergrønn hvis det ikke kommer for mye frost. Den er også en humlemagnet:



En annen humlemagnet er gressløkene når den blomstrer, etterpå blir den klippet ned og kommer med ny gressløk:



Årets nyanskaffelse er av alle ting to Blåbærbusker, som jeg har fått plass til på gulvet. Det er mye blomster på buskene og jeg ser frem til årets blåbærhøst. Det er ganske store busker som skal pottes opp og få nye krukker til våren:



Det har vært et flott hagevær siste uke, men i går regnet det og det var bra for det var tørt. I dag er det gråvær og jeg har planer om å gå en liten tur i hagen og klippe snegler...

4 kommentarer:

Marit sa...

Alyssumplantene dine ser så fine ut, og gressløk har også en vakker blomst. Spennende med dine blåbærbusker.

Ha en fin søndag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Kjekt å lage planter selv, jeg har aldri hatt Alyssum, men de ser flotte ut. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

fruens flora sa...


Hei Randine.
Allyssum er en plante som jeg liker godt. Har allerede kloppet ned mine.
Masse blåbær på mine busker i år.
God ny uke.
Hanne-Lise.

Bille sa...

Artig planteblanding på terrassen! Nå fikk jeg lyst på blåbær :) Jeg har blomstrende gressløk i staudebedene, sjelden jeg husker å klippe ned etter blomstringen, det skal jeg prøve å huske i år!