søndag 12. juni 2022

Litt blomster i juni...

Det er litt blomstring i juni, akeleiene er i ferd med å bli avblomstret noen har fått lus i år. Det som blomstrer er Jordbærplanter, de har jeg i ampel ellers er sneglene der fortere enn svint og jeg vil ikke dele med dem:



 De to store blåbærbuskene blomstrer som bare det, jeg håper de blir bestøvet så det blir bra med blåbær til høsten:



Det lille steinbedet ble luket for utrolig mye ugress i fjor og det ble innkjøpt noen nye planter og satt ned i bedet. En Lewisia som blomstrer nå:



Tre nye små Storkenebb ble også satt ned, den ene s er høy så den blir nok flyttet til et annet bed. En av de lave har begynt å blomstre:


I dag regner det og det er meldt mye regn neste uke, så da blir det lite haging. Temperaturen ligger på 14 grader, akkurat passe temperatur for meg som ikke er så glad i mye varme...

3 kommentarer:

Marit sa...

Jordbærblomster er så pene, og det ser flott ut med masse blomster på blåbærene. Du får nok en fin avling i år. Her regnet det både i går og i dag, så nå har vi fått en god del regn idet siste.

Ha en fin søndag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Fine storkenebb, en veldig anvendelig staudefamilie, ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

fruens flora sa...


Hei Randine.
Her er det også masse blomster på blåbærene. Gleder meg til jordbær. Kan du tenke deg noe så godt som norske jordbær.Det har vært mye regn her, men nå så langtidsvarselet bedre ut.
Ha det godt.
Hanne-Lise.