søndag 1. januar 2023

Godt nytt hageår...

 Ønsker alle et godt nytt hageår. 

Desember har vært preget av skiftende vær, alt fra frost og snø til regn og storm. Den stakkars julerosen som jeg kjøpte i november har levd et omskiftende vær men har overlevd:


Siden ryggen har vært kranglete i hele desember vurderer jeg å la det være siste året i kolonihagen. Det er mange som ønsker seg parsell og står på liste, så den er ikke vanskelig å bli kvitt. Det jeg kommer til å savne er blåbærene og aromaeplene , samt hagenaboer. I såfall blir dette en ren verandablogg, men jeg har blåbærbusker på verandaen og mye jeg kan dyrke i det lille drivhuset og verandakassen.

Har ryddet i frøene mine og kastet gamle frø og bestilt litt nytt mest tomater og salat som jeg vil satse mer på.

Det regnet i går og i dag ligger vi rundt 0 grader, så det kan være glatt ute... 


4 kommentarer:

Marit sa...

Godt nytt hageår!
Kranglete rygg er ikke godt å ha, og jeg forstår din beslutning. Det er jo fint at du har veranda og kan dyrke der.

Ha en fin dag!

Rajani Rehana sa...

Please read my post

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Godt nytt år til deg også, håper det går bra med ryggen, og at du beholder kolonihagen om du kan. Det er bra for kroppen å ha noe som drar en ut (selv sitter jeg nesten helt stille i dag, våknet med en skikkelig vond skulder :D. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg

Villrose sa...

Synd med ryggen. Men haging skal jo være lystbetont. Ikke moro å ha mer enn det som føles overkommelig.
Likevel - godt nytt hageår - om enn på verandaen!