tirsdag 15. desember 2009

Ulike desember-roser...

Den første rosen vokser uten for kjøkkenvinduet, og har både knopper og utsprungne blomster, den andre er en julerose som har begynt blomstringen. Den ene blomstrer sent og den andre tidlig, men det er det ikke noe å gjøre noe med.

Jeg vil ikke anbefale noen å klikke på bildene for de er tatt med mitt nye kamera, før jeg fikk stillt det inn på normalstørrelse.
Etter først å ha bestemt meg for et nytt digitalkamera og prøve et av Canon sine og forsto at mine minnekort ikke kunne brukes. I en full fart bestemte jeg meg for et nytt Olympuskamera , fordelen var både at jeg kunne bruke mine gamle minnekort og at all programvaren lå på PC-en.
Det er litt mer komplisert enn mitt gamle, men jeg har fått det opp og gå, og foretatt de mest nødvendige innstillinger. Det var et billigere Olympus men orange er ikke min farge, selv om jeg liker orange ringblomster....
Nå gleder jeg meg til å ta flere nye bilder og finne mer ut av kameraet, fotografering og tålmodighet er ikke min sterke side. Likevel liker jeg å ta bilder og digitale kameraer er fantastiske i forhold til alt det jeg slet med før. Kunne ta en rull på 24 bilder hvorav et par var brukbare, resten var direkte pinlige....


Det er fortsatt endel stær som ennå ikke har fløyet syd eller vestover ennå, det må stadig være noe å spise eller de har bestemt seg for å feire jul i Norge...









3 kommentarer:

Mariann S sa...

Å, eg må ut i mårgå å sjå om roseknuppen min har sprotte ut. Ei fin navnlaus, raud rose.
Stokkrosa mi blomstrar iallefall fremdeles flott, med sine over 3 meter :)

orchis sa...

Gratulerer med nytt kamera! Klikka på bildene. Fikk bare opp den rosa rosa. Ganske stort, ja :) Trivelig med blomstring i adventstida!

Berit sa...

Å, så fine begge to! Kun isroser hos meg, 14 kuldegrader i dag, hutre. Gratulerer med nytt kamera!