onsdag 23. juni 2010

Det står til liv...

Blomstrende tomatplanter på verandaen får stå som et symbol på at det fortsatt er liv i meg og noen planter...

Det er lenge siden jeg har skrevet av ulike årsaker, hagingen ligger stort sett på vent og det blir den nok også fremover mens jeg prøver å få overblikk over situasjonen - og det er ikke enkelt.
Hagegleden forsvant med muskelsmerter, angst og depresjon og synkende kroppsvekt i vinter. Mens andre sliter med å slanke seg til bikinisesongen, sliter jeg med å holde vekten. For tiden er det hofter og ben som smerter mest.
Nok om det...

Kolonihagen står på vent og er nok i avgang, så det blir bare litt verandahaging denne sommeren - så lenge kreftene foreløpig ikke ser ut til å komme tilbake er litt verandahaging er mer enn nok.

Årets verandagrønnsaker ser ut til å bli:
3 Chiliplanter
3 Cherrytomater (Gardeners Delight)
4 Tomater (Vilma)
1 Squash (Courgette bambino)
8 Melkekartonger med gulrøtter (Nantes 2)

Nylig har sådd i et anfall av litt optimisme:
10 Vårløk (Performer)
10 Vårløk (White Lissabon)
10 Vårløk (Furio)
10 Spinat (Bloomsdale Long standing)
5 Bladbete (Rhubarb)
12 sukkererter
Salatblanding (Speedy Mix)
Persille (Italian gigant)
Kinesisk gressløk
Grønnkål

Været i vår har vært bra bortsett fra at det har vært kjølig, men mye sol. Jeg har lest endel blogger og prøver å følge litt med hva andre er opptatt av.

Så gikk det fort en uke før innlegget ble publisert...

6 kommentarer:

Elsa sa...

Så koselig det var å se deg tilbake i bloggverden. Jeg har virkelig savnet bloggen din og har tenkt på deg.
Det var virkelig leit å høre om alle plagene dine. Skjønner godt at hagegleden blir borte når en sliter med så mye smerter og vondter. Jeg har det på samme måte selv.
Du får kose deg med verandahaging og ta godt vare på deg selv. Håper du kommer innom bloggingens verden en gang imellom så vi får høre hvordan det går med deg.
Klem

Randines hageblogg sa...

Takk for hyggelig hilsen Elsa, har savnet alle hagevennene på hagegal!
Neste innlegg skal bli postet med en gang og ikke bli liggende en uke...

Herdis sa...

Ja, fjellflokk-plantane mine som kjem frå frøa eg fekk av deg blomstrar så frodige og fine nå. Tenker på deg når eg ser dei! Nå får vi tru at sommarværet kjem og gjer deg godt, og at overskuddet kjem tilbake. Eg har sjølv hatt ein downperiode i vinter, men nå kjenner eg omsidet at det byrjar å gå litt betre. Klem frå Cherie!

Bønna sa...

Det er bra det står til liv, ble litt bekymert når det ble stille så lenge. Også her er hageinteressen ganske laber for tida. Det skyldes mest det elendige været og for mye annet. Her har vært mye svinn, tulipanblomstringen er dårlig, men både sitrontimian og storkenebb som jeg fikk fra deg lever i beste velgående. Vi får se på det som et lyspunkt.

Marit sa...

Så koselig å høre fra deg igjen. Ja, jeg har tenkt masse på deg, og lurte på hvordan det sto til med deg.
Leit å høre om alle plagene dine. Får håpe det går bedre med deg fremover. Mange klemmer fra meg :)

Mari sa...

Hei du :) Ser at det ikke bare er jeg som har lurt på hvordan det går med deg. Vinteren har vert tøff for mange (meg medregnet) og jeg håper at formen din er rask oppadstigende!!

Er nok ikke dumt å konsentrere seg over verandaen for nå. Det er jo så mye fint som kan puttes i verandakasser og potter :D Har så smått begynt å høste av melkekertongene mine. Litt tidlig, blyanter er det ikke mye mat i, men du verden så godt å knaske på ;)

Koselig å høre fra deg igjen Randine, håper det ikke blir så lenge til neste gang :)
Klem fra meg