søndag 17. oktober 2010

Lyngfarge i oktober...

Lyngens farge er det jeg liker godt med høsten, alt fra høstlyng i ampelen på verandaen:


til kolonihagens lyngfargede Oktoberbergknapp:



Lyngfarge er det også i mitt nye høstskjerf i dansk pelsullgarn:



I tillegg har jeg strikket en kortermet genser, hvor fargen heter Damask fra Holst garn i danmark
men jeg mener bestemt at fargen er lyng:



Det var dagens reklame for fargen Lyng.

Siden jeg nå er nesten ferdig med maling av stuen, var det tid for å kjøpe en ny "leke" igår, et speilreflekskamera, så nå håper jeg å få tatt bedre nærbilder enn med kompaktkamereaet.

Det er blitt kaldere også på våre kanter og frost om natten, med dertil skraping av bilruter. Jeg var i kolonihagen i går og hentet hjem resten av Aroma-eplene. Heldigvis har jeg en nabo som alltid blir glad for epler, så nå har jeg en passe mengde selv...


1 kommentar:

Marit sa...

Så flott genser du har strikket! Jeg elsker lyngfargen, den er bare så nydelig!