onsdag 24. november 2010

Ny istid ???

Jeg regner november for en høstmåned med regn og høststormer, men ikke i år. Egentlig kan jeg ikke klage som bor i en mildere del av landet. Men barfrost i november er ikke vanlig og jeg må kle meg godt i vinterværet.
I dag gikk jeg en liten tur ned i kolonihagen for å få vekk gardintrappen, det blir ikke mer innemaling før jul.
Gardintrappen er grei å ga i hagen for klipping av høye hekker og trær, så der bor den hele året.

Koloniparsellen ligger snart helt i skygge før solen er tilbake i slutten av januar:


Drivhuset er helt nedfrosset og det var isroser på vinduene i hytten, det frister ikke å være i hagen når det er så kaldt.

Så det blir mer inneaktiviteter med strikking av julegaver, men litt uteliv med lys på øynene er greit når solen er fremme midt på dagen....

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, det kan virke som det er ny istid på gang ja. Hos deg er det jo rent mildt, men så bor jo du også i noe av det mildeste klima i landet. Her er det som vanlig iskaldt. Jeg har resignert, og venter bare på våren!