lørdag 26. mars 2011

Årets første...

I dag gikk årets første tur til det lokale plantemarkedet uten at jeg hadde noen planer om store innkjøp, men det er alltid kjekt å se hva de har tatt inn av nye varer. Med hjem ble en Primula Rosea , en hvit Margeritt og 3 Sukkulenter, de siste må nok bo innendørs.

Det er et vakkert vær i dag og selv om det er kaldt i dag har jeg satt en stund på verandaen:


med kryssord og radio på ørene siden jeg ikke deler musikk med naboene. Solen varmet, men det er bare
2 grader i skyggen. I morges var det - 4 grader og rim på bilene, håper temperaturen stiger fremover for det er for kaldt til å hage, men sykling går greit siden vi ikke har snø...

5 kommentarer:

Marit sa...

Den primulaen så nydelig ut. Ja, det holder seg kaldt om natta for tiden. Vi får håpe at varmen kommer snart :) Ha en fin helg!

Bille sa...

Så herlig å sitte på verandaen allerede nå! Ja hvorfor ikke, det går jo an å pakke seg litt inn. Lykke til med kjøpene, skal selv komme meg til et hagesenter snart, trenger bare litt jord men blir ikke forundret om det detter ett og annet nedi handlekurven... God helg!

Vivishagerom sa...

Ja, nå klør det skikkelig når man nærmer seg gartnerier. Jeg klarte å styre meg i dag når jeg var på Plantasjen, men det var skikkelig hardt.
Koselig med planter ute på verandan nå i vårsola.

krepsemor sa...

Herlig å kjøpe nye blomster! Det skal ikke mer til for å gjøre helgen komplett.
Primula er en plante jeg må ha flere av. Heldigvis har jeg sådd flere aurikler i år, som i fjor! Det blir spennende å se de i blomst i år ;o)
Og nå er det på tide at vi får mer varme!
Ha en fortsatt fin helg!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Vi håper på bedre nattetemperaturer. Ønsker deg en ny flott uke!