søndag 26. august 2012

Høstlig søndag...

Nå i slutten av august har det begynt å bli litt høstlig, det er sol, 15 grader og kjølig vind fra nordvest. Jeg har startet høstarbeidet i hagen med å samle frø og klippe ned bladene til Sibiririsene i dag.

Frø fra koloninaboens røde Valmuer er høstet inn:

I tillegg høster jeg en mengde frø fra orange Ringblomster:

Hageblåbærene har begynt å bli modne, men foreløpig er det ikke flere enn at jeg spiser dem direkte. Det er meldt sol i morgen også, så da må gresset klippet. Det skal være stille i kolonihagen om søndagen og ikke bråk fra hageredskaper...

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Ja, det er på tide å gjøre hagen høstklar! Må nok gjøre det snart jeg også, for i dag har det vært høst i lufta. Spennende å høste frø, og håpet om spirer til våren!

Klem Vivi

Mariann sa...

I dag ser det ut til at vi skal få en flott dag her. Helt stille og sol fra skyfri himmel. Temperaturen har steget fra under ti grader i natt, til ca femten nå. Vi må nyte det i dag, for i morgen er det meldt mye regn her. Jeg skal benytte dagen i hagen, må bare til tannlegen først. Gressklipping står på programmet her også, dessuten litt planting og litt småpusling.

Marit sa...

Flotte valmuer du har tatt frø av. Ja, det er snart høst, og innhøsting av frø er lurt å gjøre før det er for sent.