torsdag 16. august 2012

Sommer i august...

I år kom sommeren i august, temperaturen har vært over 20 grader i flere dager. Nå har det skyet over og det er meldt regn, det er bra for det er tørt i hagen. Heldigvis slo jeg gresset i dag, så det kan bare komme litt regn.

I hagen har Jomfruen i det grønne startet blomstringen:

Fortsatt blomstrer Honningurt som er elsket av humlene:

Storkenebbene har startet på sin andre blomstring denne sommeren:

Jeg har hentet hjem frø av ringblomster, som er virkelig riktblomstrende i år;

Så jeg satser på mange også til neste år. Ellers venter jeg på at de amerikanske blåbærene skal bli modne, det er mye kart i år...

7 kommentarer:

Marit sa...

Ja, sånn har det vært her også. Det er deilig med sommer i august, selv om jeg gjerne skulle hatt litt i juni og juli også. Flotte blomster du viser :-)

ZielonaMila sa...

Beautiful flowers, fantastic colours. I am greeting

Bille sa...

Jeg reiste så klart tilbake til byen så snart det ble august, men håper det varer litt. Ringblomster er så nydelige rett før de springer helt ut! Kos deg - godt at det endelig ble hagevær!

Mariann sa...

Ja, det var deilig med noen fine dager nå. Det skyet til i løpet av formidagen her også, og nå kjente jeg nettopp noen regndråper før jeg kom inn.
Ringblomstene dine er så flotte!

krepsemor sa...

Ja, sommeren kom i august! Bare synd den ikke kom i fellesferien, når vi virkelig kunne nyte den....Men den kom, og det er supert :) Nydelige ringblomster, og de holder det gående lenge utover høsten! Jomfruen i det grønne er så flott, men har ikke fått den helt til, jeg!

MarJE sa...

Ja,nydelig ver her hos meg og. Deilig å syssle i hagen på slike flotte dager.
Ringblomster er nydelig sommarblomar. Dei må eg ha. Er lette å sanke frø av til neste års såing:)
Ha en fin kveld.

Vivishagerom sa...

Ja, det ble en sein sommer i år, men det har vært veldig deilig nå. Her er det også meldt regn, men jeg håper ikke at det kommer så mye.
Nå må vi bare nyte det som er igjen av sommeren!

Klem