søndag 11. november 2012

Novemberregn...

November fortsetter med regn, kaldt regn. Men på verandaen blomstrer det stadig:

Jeg har høstsådd noen gamle frø av Hyssop officinales "Roseus" for i vår var alle de rosa Isopene visnet ned. Vet ikke hva som gjorde det men endel av dem var gamle planter men ikke alle. Sansynligvis spirer ikke de gamle frøene og da kjøper jeg nye frø fra Impecta.

De frøsådde plantene som ikke kom ned i kolonihagen i høst har jeg satt i en isoporbakke for overvintring på verandaen:

Det er nye Storkenebb og 6 nye Klematis som jeg slett ikke vet hvor jeg skal ha. Ellers er frøkatalogen fra Thompson&Morgen kommet i posten så jeg har begynt å se på hva som skal kjøpes inn av nye frø. Det er et passende prosjekt mens regnet høljer ned...

6 kommentarer:

Marit sa...

Ja, frøkataloger er kjekt å ha når det regner. Det gjør det her også i dag. Vi får kose oss med frøshopping!

Ha en fortsatt fin søndag!

Vivishagerom sa...

Huff ja, dette være er utrolig trist. Jeg har ikke våget å se i noen frøkataloger enda, for jeg er redd det blir mye :))

Kos deg, så håper jeg at regnet gir seg snart!

Klem

Bille sa...

Heisann! Så bra resultat på Klematis og Geranium, da! Jeg har sådd Klemaris flere ganger og om det har spirt har det aldri blitt mer enn en puslete frøplante. Frøkataloger er fint framover nå, men helt ærlig håper jeg at det ikke blir sendt noen flere bestillinger herfra i år, kjøpte så mye i sommer. Nyt den blå blomstringen din!

MarJE sa...

Jøss....blomstring på verandaen enda, det må vere flott!!!!
Kjekt å dykke ned i frøkataloger på denne tida....fristelsane blir så store og det er utrulig vanskelig å begrense seg :D Men slik skal det vel ver :)
Fin Mandag til deg.

Mariann sa...

Jeg har visst noen potter til overvintring jeg også. I dag har det vært opplett her. Jeg skulle plante løker, men så streiket ryggen. Det går jo over, håper bare det blir noen fine dager seinere også. Jeg liker ikke å holde på ute i regn og blest.
Ha en fin uke!

krepsemor sa...

Enig, det er en utrolig flott høstsyssel! Jeg har allerede kjøpt inn mye frø, og snart skal de såes :) Jeg hadde dårlig spiring på staudefrøene i år, og det kom sikkert av at det regnet mye, så de råtnet sikkert bort! I år skal jeg sette de under tak, og se om det går bedre da! Lykke til med sådden!