søndag 15. januar 2017

Verandaen i januar...

Vi har fått et lite dryss av sne og kuldegrader nylig og vakker blå himmel. I verandakassen klarer Sitrontimianen seg bra på tross av litt sne og kulde:


Sitrontimianen er vintergrønn og gir litt farge til kassen hele året.

Julerosene klarer seg også bra i kulda:


Det er andre enn meg som lengter etter vår, både frøsådden av Storkenebb og små rosa Isop fra i sommer og krukken med hvite Krokus:




Det er strålende sol og fint vintervær, barna bruker det lille snedekke til å bruke sine akebrett ... 

5 kommentarer:

Marit Sønstebø sa...

Ja, det er så fint med litt snø om vinteren! Her har vi ikje fått snø siden 6. november, og alt er borte. Er litt misunnelig på dere i vest, for som regel pleier vi å få mer enn nok her.
Sitrontimian har jeg også plantet i en trapp. De dufter så godt!
Flott jukerose :)

Ha en fin søndag!

Kathrine sa...

Koselig med snø:) Det blir så lyst og rent. Timian må en ha i en hage ja.
Ha en fin uke:-)

Gentiana nivalis sa...

Du minner meg på at jeg kan gå og se etter julerosa mi også. Vi har hatt det ganske mildt, men ikke akkurat nå med -11. Akkurat som Marit sier - ikke noe snø. Rar vinter!

Stein sa...

Det er godt med slike vårtegn i hagen nå på vinterstid :-) Juleroser er jeg veldig glad i om vinteren, siden de blomstrer mens det meste annet er dødt. - Og så er de som oftest lette å få til å frøså seg rundt om i hagen :-) En kan jo ikke få for mange Helleborus ;-)
Ha en fortsatt fin dag.
Stein

stallnilsen sa...

Nu lengter vi etter våren, selv om vinteren kommer til og bli her ennu en lang stund.

Ha ei fin helg.

Lisbeth :O)