søndag 11. mars 2018

Skiftende vær...

Vi har skiftende vær fort tiden, i går var det nesten vårlig men i dag er det sludd. Vinteren har vært kald og mye lengre enn vi er vant med. I fjor på denne tiden hadde jeg satt nye Stemor i verandakassen:


I år har ikke Hagesenteret fått inn Stemor ennå, de skulle komme neste uke og jeg er klar. Men jeg har likevel kjøpt en krukke med Stemor og Påskeliljer som står på verandaen:




I går var jeg en liten tur i kolonihagen, men det blir mest planlegging og å se etter vårtegn. Det er tele i jorden og jeg planlegger prosjekter for påskegjester som vil jobbe i hagen...

3 kommentarer:

fruens flora sa...



Hei Randine.
Vinteren har ikke sluppet taket enda. Det er full snøstorm ute. Her nytter det ikke å kjøpe stemors enda. Må nok vente litt. God søndag til deg.
Hanne-Lise.

Marit sa...

Ja, det er mye senere i år enn i fjor angående våren. Jeg har sett de har solgt vårlyng her og påskeliljer, men ingen stemorsblomster. Det snør her i dag og mer en på vei. I år blir den en sen vår i hele Sør-Norge tror jeg.
Vi må smøre oss med tålmodigheten vi ikke har på denne tiden av året ;)
Ha en fin søndag!

Villrose sa...

eJa, gjett om man er klar til å plante stemor! Ser at de averterer med påskeliljer nå, men de må nok innendørs i første omgang. Stemor er tøffe, men med snøføyke og fortsatt meterhøy snø, er det vel best å smøre seg med tålmodighet...