søndag 18. mars 2018

Venter på vår...

Mens jeg venter på vår gleder jeg meg over tulipaner inne:





Ute var det - 10 grader da jeg sto opp i morges, men blir nok mildere når solen kommer høyere på himmelen. Vi har barfrost men 1 cm snø på mandag da bildet av Snøklokkene ble tatt. Snøklokkene har blomstret i ett siden midten av februar:


Jeg er optimist og håper at våren kommer neste uke, Stemorfiolene er allerede kjøpt inn til verandakassen, foreløpig bor de på kaldt soverom.

Det er flott sol i dag så det blir en liten tur i kolonihagen for å hente hønsegjødsel til verandakassen. Vanligvis settes vannet i hagen på til påske, men i år tviler jeg på det. Det er nok ganske mye tele i jorden. Det er en fordel og jeg håper mange brunsnegler har strøket med i den lange vinteren vi har hatt...

4 kommentarer:

fruens flora sa...



Hei Randine.
I dag er det nydelig ute. Får håpe det tiner litt på snøen der sola får tak. Det er meldt mildere vær, så vi får håpe våren kommer. Det må ha forsvunnet en del snegler nå. God søndag til deg.
Hanne-Lise.

Marit sa...

Nydelige tulipaner inne, og flotte snøklokker ute. Utrolig at de kan overleve ute i kulden. Her var det -18,6 grader kl.08.00, og det er ingen tegn til vår her dessverre.
Men vi får jo håpe at det blir bedre fremover.

Ha en fin søndag!

Villrose sa...

Venter og venter. Fint å ha noen tulipaner inne og se på...
Satser på at det blir litt vårlig til påske!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Ja, nydelige tulipaner. Godt vi har dem å trøste oss med inne. Ha en fin kveld!