søndag 17. mars 2019

Våt mars...

Det har vært en våt mars så langt, men det er meldt litt bedring og høyere temperatur neste uke. Den ene ettermiddagen det var sol hadde en stor gammel humle funnet veien til Julerosen:



Et par dager senere da det også var litt sol var det et yrende liv av blomsterfluer og vanlige fugler i sammensuriet av planter på det lille bordet:




Igår var jeg på hagesenteret for å kjøpe gjødsel til verandakassen, men det er umulig å gå ut uten en ny plante. Denne gangen ble det en Primula "Stella" Salmon :




Siden jeg har blitt ett år eldre denne uken har jeg fått Tulipaner og flere bøker. Romaner er kjekt å ha siden det ikke er så mye utevær.



Det er regn og 3 grader i dag, så noen hagetur tror jeg ikke det blir...

5 kommentarer:

Marit sa...

Gratulerer med dagen som var! Flotte tulipaner og primula. Koselig å se humler igjen. Ja, det har kommet mye nedbør her også, men her har det neste kommet som snø. I neste uke meldes det om varmere vær, og håper at noe av snøen vil smelte.
Ha en fin søndag!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Vi setter ekstra pris på solstreifene nå. Du har mange flotte vårplanter på bordet der
som også gleder insektene.
Gratulerer med fødselsdagen, ha en fin uke!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Gratulerer med vel overstått. Du er ikke den eneste som går ut av et gartneri tomhendt. Med meg tror jeg aldri det har skjedd.
La oss nå håpe at våren kommer nå.
God søndag.
Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Gratulerer med overstått, fortjente vel noen blomster da :) Her har vi hatt noen fine dager med sol, har litt vårfølelse, men det er fortsatt kaldt. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

Fagertunhagen sa...

Så koselig med blomster ute. Til og med en humle, allerede!
Gratulerer med dagen som var:)

Hilsen Gerd Ellen