søndag 31. mars 2019

Venter på vår...

Mens jeg venter på vår, har det blitt kaldere i slutten av mars. Men på verandaen blomstrer det stadig, Påskeliljene og Scillaene klarer seg bra:


Stemorene klarer seg også bra, både de hvite i krukke og de lilla som skal i verandakassen:





I et optimistisk øyeblikk har jeg sådd Reddiker og Salat på verandaen, de vokser sakte men sikkert:



I morges var det litt snø ute og vi som ikke har hatt snø hele vinteren, men vi har ikke tele i jorden. Det skulle være kaldt et par dager, men yr har lovet mildvær til neste helg.

Det blir en liten tur i kolonihagen i dag, vannet skulle bli satt på for sesongen, så jeg går ned å sjekker om det har gått bra.

Det er 1 grad i dag og delvis sol, meldt sluddbyger utover dagen. Så vinteren har tatt et lite tilbakeslag...

4 kommentarer:

Marit sa...

Så fine dine påskeliljer og stemor er! Det er jo de som tåler mest av kulde så de klarer seg nok bra hos deg. Her har jeg tatt inn juleroser og primula, for på Kongsberg melder de om -5 grader i natt. Det er ikke helt slutt på vinteren enda her heller.

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Fine bilder.
Liljer og stemor tåler litt frost. Vi har ikke hatt snø, men det var frost i natt.
God søndag.
Hanne-Lise.

Margrethe sa...

Det er godt vi har planter som tåler litt frost nå når vi er midt mellom vinter og vår. Jeg merker at alt blir lettere når det er noen vårblomster som titter fram. Selv har jeg alltid ranunkler i krukkene på trappa fra midten av mars. De tåler utrolig mye, gir tapt når mai kommer. Ha en fin dag!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Den Scillaen ser så eksotisk ut. Spennende!
Jeg håper du får mildere vær snart.
Ha en fin kveld!