onsdag 1. mai 2019

1. Mai...

1. Mai har kommet med gråvær og 7 grader, men det hindrer meg ikke i å ta en liten tur i hagen. Det blir ikke noe bråkete arbeid, selv om gresset burde slås. Det skal være rolig i hagen på helgedager og det er bra synes jeg.

I år har Plommetrærne blomstret som aldri før, så jeg håper på god plommehøst. Bildet er av Opaltreet som ble kjøpt i fjor sommer og har mange blomster:



Alpeklematisen Clematis alpina "Pamela Jackman" har startet blomstringen sin:



I selvvanningskrukken satte jeg i høst ned Tulipaner og Narsisser. Etter at løkblomstene er visnet ned, fylles krukken med Tomatplanter. Tomatplantene ser flotte ut i år og er nok klar til utplanting:



Ønsker alle en fin 1. Mai!

3 kommentarer:

Marit sa...

Været har blitt grått og kaldt her også. På fredag er det meldt om -1, så det er ikke morsomt.

Så flott blomstring hos deg! Det blir jo spennende om du får plommer på treet!

Ha en fin 1. Mai!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Været her har vært nydelig i dag, men nå i kveld er det mye kaldere luft.
Leste på nettet at 1 mai ikke er lovfestet helligdag. Så vil du jobbe ute kan du det.
Flott blomstring.
Fin kveld til deg.
Hanne-Lise.

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så flott krukken din med løkvekster er. Hyggelig å se blomster på Opaltreet ditt.
Jeg er spent på om mitt får noen. Enig med deg om å frede denne dagen. Det kan
godt være litt forskjell på dagene, tror vi trenger det.